SEO & Linkbuilding

Boost de SEO van je klant!

Habitos.be

Habitos.be is sinds 2006 een toonaangevende Belgische woonwebsite. De website richt zich tot iedereen die bezig is met wonen in de breedst mogelijke betekenis: de zoektocht naar een onroerend goed, het bouwen, verbouwen of het herinrichten van zijn of haar woning of de tuinaanleg. De woonwebsite beoogt kwaliteit op alle vlakken. 

Habitos.be wil dé referentie zijn inzake wonen en lifestyle door samen met zijn partners kwaliteitsvolle en betrouwbare informatie te verstrekken.

De website bestaat uit 5 grote luiken.

  • Kopen en huren
  • Bouwen en verbouwen
  • Interieur
  • Tuin
  • Duurzaam wonen

Waarom Habitos?

DOMEIN AUTORITEIT

Een parameter die voorspelt hoe goed de website gerangschikt zal zijn in de resultatenpagina van een zoekmachine in vergelijking met anderen.

Voor Habitos.be bedraagt deze namelijk 36/100, terwijl het gemiddelde van de Belgische bouwsites slechts 32/100 is.

TRUST FLOW

Het voorspelt de betrouwbaarheid van de website door te kijken naar de kwaliteit van de links. Het geeft aan dat backlinks van betrouwbare websites de Trust Flow verhogen terwijl backlinks van twijfelachtige websites de score verlagen.

Voor Habitos.be bedraagt deze namelijk 38/100, terwijl het gemiddelde van de Belgische bouwsites slechts 28/100 is.

CITATION FLOW

Het voorspelt hoe invloedrijk de URL is op basis van de hoeveelheid backlinks.

Habitos.be heeft een citation flow van 43/100, terwijl het gemiddelde van de citation flow van de Belgische bouwsites slechts 32/100 is.

Contentmarketing

Belang van contentmarketing

Een klant is niet echt geïnteresseerd in jouw bedrijf, service of product, maar ze zijn vooral geïnteresseerd in zichzelf en hun eigen vragen en problemen. Contentmarketing is daarom een belangrijke vorm van adverteren. Klanten hebben namelijk behoefte aan informatie en gaan uitkomen op verschillende websites, blogs, video’s of andere vormen van content die de informatie geven die ze zoeken.

Via contentmarketing kan je je expertise in het veld demonstreren en waardevolle kennis bieden die lezers kan helpen. Elke keer dat je content publiceert, laat je aan de (potentiële) klanten zien hoeveel je weet over je producten en de toepassingen ervan. Je helpt potentiële klanten met het maken van keuzes precies op de momenten dat ze ermee bezig zijn. Hoe waardevoller de content is, hoe gemakkelijker het is om vertrouwen op te bouwen bij de doelgroep. Als mensen je als een expert beschouwen, is de kans groter dat ze jouw product of dienst kopen.

Wat levert contentmarketing op?

  • meer merkbekendheid;
  • meer trafiek naar je website en dus meer leads;
  • meer conversie door meer waarde te geven;
  • een grotere klantentevredenheid, -engagement en dus meer mond-totmondreclame.

Bovendien is contentmarketing ook de meest effectieve techniek voor SEO en speelt het een belangrijke rol bij het verbeteren van de online zichtbaarheid van je bedrijf. Content die waardevol is, wordt veelvuldig gewaardeerd, gedeeld en besproken. Google beloont bedrijven die relevante en waardevolle content bieden met een hogere positie.

SEO & Linkbuilding

Linkbuilding betekent dat andere websites naar jouw website linken. Samen met content zijn deze links de belangrijkste factor voor succesvolle SEO en dit is essentieel voor het verhogen van je positie en vindbaarheid in Google.

Meer links naar je webpagina betekent dat er meer mensen jou aanbevelen als bron van goede informatie voor hun lezers. Hoe meer kwalitatief hoogstaande websites er naar jouw website linken, hoe waarschijnlijker het is dat je een goede ranking behaalt in de organische zoekresultaten.

Om de expertise, autoriteit en betrouwbaarheid van je website te vergroten, moet je dus zorgen voor zoveel mogelijk kwalitatieve links. Deze links moeten dus afkomstig zijn van websites die in relatie staan met jouw merk, product en/of dienst. Des te meer autoriteit zo’n website al heeft in Google, des te gunstiger dat weer is voor jouw ranking.

What's in it for you?

Waarde bieden aan je klant

Ondanks de grote stijging van reclame is het steeds eenvoudiger reclame te ontlopen en klanten doen dit ook massaal. Met als gevolg dat het steeds lastiger en duurder is om met een reclameboodschap de aandacht op te eisen en je te onderscheiden van de concurrentie. Contentmarketing kan hier dus een oplossing voor bieden, aangezien klanten op zoek zijn naar informatie en oplossingen voor hun problemen.

Hierdoor kiezen steeds meer bedrijven ervoor om hun persteksten en andere content te laten verzorgen door freelancers of een persagentschap. Aangezien zij vaak meer tijd en creativiteit hebben voor het schrijven van relevante en in het oog springende content.

Blijf relevant

Als freelancer of persagentschap blijf je zelf relevant voor je klant. Door je contact met Habitos en de publicatie van de artikelen op Habitos.be help je volop mee aan linkbuilding en SEO van je klant, aangezien je hun content kunt koppelen aan een relevante website.

Hierdoor kan jij meewerken aan een hogere ranking op Google en andere zoekmachines en dus ook een hogere online zichtbaarheid voor je klant.

Interesse of vragen?

Plaatsing

De artikelen zullen geplaatst worden onder de rubriek 'blog'. De artikelen zullen ook weergegeven worden in de rubriek die aansluit bij het artikel.

Prijs

Aanbevolen verkoopprijzen

Blog post

Volumekorting

1 taal

2e taal*

2 talen

<10

 

€ 150

€ 75

€ 225

>10 <25

10%

€ 135

€ 67,5

€ 202,5

>25 <50

15%

€ 127,5

€ 63,75

€ 191,25

>50

20%

€ 120

€ 60

€ 180

*2de taal aan 50%

Prijs agency -20%

Blog post

Prijs 1 taal

Prijs 2 talen

<10

€ 120

€ 180

>10 <25

€ 108

€ 162

>25 <50

€ 102

€ 153

>50

€ 96

€ 144

Contacteer ons

[email protected]
0472/80.97.80