Stoel voor elk humeur
Ontwerper Stijn Van de Voorde heeft in zijn portfolio al een hele mooie reeks van realisaties zitten. Niet verwonderlijk dat zijn Moodunit - een bijzondere stoel met doorzichtige zitting, ijzeren onderstel en strak maar elegant design - ook meteen in productie ging. Bijzonder, omdat je de stoel kunt personaliseren: eigen kleurtje in de zitting, een foto of afbeelding, aangepast aan de mood van de dag. Simpel, handig én leuk.
Wat ontwerp je?
Interieurs, meubels, beursstanden, verlichtingsarmaturen, logo’s, bedrijfsidentiteiten, websites, verpakkingen, direct mailings, CD-hoesjes, … Heel veel dus!
Met welke materialen werk je?
Alle mogelijke materialen. In de standenbouw probeer ik te werken met niet alledaagse, onverwachte materialen. Op die manier probeer ik de stand en het merk in kwestie meer te laten opvallen bij de bezoeker.
Welk van je ontwerpen is het meest bijzondere volgens jou?
Naast enkele beursstanden is het ontwerp van mijn eerste stoel - de Moodunit - het meest bijzondere. De stoel is ondertussen ook op de markt gebracht.
Waarom is dit zo bijzonder?
Je kan de stoel aanpassen aan je eigen smaak, persoonlijkheid, humeur of interieur. Dat werkt heel simpel: In de zitting kun je een afbeelding naar keuze, op een A3-vel, aanbrengen. En weer vervangen als je dat wil.
Wat kost dit ontwerp?
De prijs is afhankelijk van de hoeveelheid die de koper afneemt.
Prijs per stuk: ongeveer 140 euro.
Waar kunnen mensen je ontwerpen kopen?
Via mijn eigen bedrijfje Moodunit of via Unic Design kun je een prijsaanvraag indienen.
Wat is jouw visie op ontwerpen? Wat probeer je in je ontwerpen te verwerken?
Een ontwerp moet voor mij speels zijn en een begrijpelijke betekenis hebben. Een ontwerp moet de filosofie van het merk naar voor brengen. Het moet voor zichzelf spreken en een zo groot mogelijk publiek aantrekken. Een ontwerp zonder concept is geen ontwerp.
Waarom ben je gaan ontwerpen?
Om mee te bouwen aan de toekomst. De toekomst moet en zal er ‘mooi en doordacht’ uitzien. Iets creëren doet leven. Ik ontwerp ook voor het plezier van het denkproces dat vooraf gaat aan het beter maken van een product. Het geeft voldoening als je daarna het uiteindelijke resultaat kunt zien.
Wat wil je met je ontwerpen bereiken?
Ik wil een bijdrage leveren aan de dag van morgen. Als ik in opdracht van bedrijven werk, wil ik hen helpen hun filosofie om te zetten naar een tastbaar gegeven. Mijn doel is een merk laten spreken door het op een esthetische manier te laten opvallen bij het grote publiek. Niet mijzelf op de voorgrond te zetten maar de creatie.
Meer info?