Ramen en deuren

Buitengesloten! Wat nu?

Je trekt de voordeur dicht en realiseert je direct dat je sleutel nog binnen op tafel ligt. Ah nee, je hebt jezelf buitengesloten! Wat doe je dan? Ja Googlen op slotenmaker, logisch! Een keur aan mogelijkheden dient zich aan. Maar welke moet je hebben? Je kent de verhalen over alle oplichters en jij hebt geen zin om je te laten bedriegen. Dus… wat is wijsheid?

Bij Google weten ze het ook, van die oplichters. De verhalen doen dan ook wekelijks de ronde. Nog steeds. Mensen die enkele honderden tot duizenden euro’s moeten betalen om hun deur te laten openen door een ‘slotenmaker’. Deze boeven hebben er zelfs nog geld voor over om te adverteren op Google, zodat ze bovenaan in de zoekresultaten komen. De opbrengst gaat deze kosten namelijk ver te boven. Hún opbrengst dan…

Nobel idee

Om dit probleem te tackelen besloot Google een paar maanden geleden in al zijn wijsheid om dan maar alle advertenties van slotenmakers met onmiddellijke ingang te verbieden… Een heel nobel idee, maar of het ook werkt? Goedwillende slotenmakers en platforms van professionele, klantvriendelijke slotenmakers werden zo ook geslachtofferd. Ze investeerden in advertenties op Google om maar zo snel mogelijk gevonden te worden. Ze gebruikten Google waar de zoekmachine voor bedoeld is: om mensen snel en goed te kunnen helpen. Want dat is wat je wilt als je buiten voor een gesloten deur staat: dat er snel iemand is die je deur openmaakt en daarvoor geen bizar hoog tarief rekent.

Gescreende vakmannen

Sinds het voor slotenmakers verboden is om te adverteren, komen er allerlei bedrijven bovenaan in Google waarvan je maar moet afwachten of zij jou wél netjes en eerlijk behandelen. De meeste bedrijven die advertenties plaatsen, investeren heel bewust in hun product. De platforms die lokale slotenmakers aan werk helpen, willen zowel hun vakmannen als hun klanten graag van dienst zijn. Deze platforms hebben hun vakmannen allemaal gescreend op vakmanschap, ervaring, betrouwbaarheid en klantvriendelijkheid.

Andere zoektermen

Wat je voor vlees in de kuip hebt met de bedrijven die nu bovenaan in Google komen als je op slotenmaker zoekt, dat is nog maar afwachten. En dat is juist wat je niet wilt! Je wilt niet afwachten of je wel snel, goed en eerlijk geholpen wordt, je wilt het zeker weten! Maar hoe dan? Via een omweg moet je dus toch terecht zien te komen bij de juiste slotenmaker. Dat kan, als je andere zoektermen gebruikt, zoals in dit geval bijvoorbeeld: ‘slotenprobleem Deinze’, of welke andere plaats dan ook.

Kosten deur openen

Als je jezelf hebt buitengesloten, dan is het slotenprobleem in een wip verholpen. Zo snel dat jij denkt: moet ik daar 80 of 90 euro voor betalen? Maar realiseer je daarbij wel dat je niet puur betaalt voor die snelle actie van de slotenmaker, maar voor het feit dat hij snel bij je is, voor alle kennis en ervaring die hij heeft opgedaan en voor de gereedschappen en instrumenten die hij in zijn werk gebruikt. Zie het maar zo: als je een brood koopt bij de bakker betaal je ook niet alleen voor meel, gist en water.

Oplichterij maskeren

Maar als je honderden tot duizenden euro’s moet betalen voor het openen van je deur, dan weet je dat je belazerd bent. Doe dan direct aangifte bij de politie! En vergis je niet: bedriegers gaan zelfs zo ver dat ze de naam aannemen van een bonafide slotenmaker om hun oplichterij te maskeren. Al op de website kun je mogelijk achterhalen of je met een betrouwbaar bedrijf te maken hebt. Staat er bijvoorbeeld een zakelijk adres vermeld? Een btw-nummer? Foto’s van de slotenmakers? Reviews bij een onafhankelijke Google reviewpartner? Kan de slotenmaker aan de telefoon al een prijs bij benadering noemen? Geeft hij aan hoeveel de voorrijkosten zullen bedragen?

Dus ook al heb je haast, kijk goed met wie je in zee gaat, anders gaat het je ernstig bezuren!

Mis de laatste bouwnieuwtjes niet!

Ontvang onze wekelijkse updates vol nuttige tips over bouwen en verbouwen.

Wens je deze folder te lezen? Vul dan eenmalig je email adres in