Aanbevolen partners

Logo Unilin - Isolatie, dakbedekking
Saint-Gobain Isover Benelux - Isolatie
Logo Sto NV
logo Xella
Isoleren

Recticel Insulation op Batibouw beloond met Award 'buiten categorie'

De jury voor de Batibouw Communication Awards beloonde dit jaar Recticel Insulation met een bijzondere award voor de beste beurscommunicatie. Alle juryleden waren unaniem en vol lof over de vele communicatieinspanningen van het bedrijf voor, tijdens en na Batibouw en honoreerden dit met een Communication Award 'buiten categorie'. Ook in 2008 en in 2011 won Recticel Insulation de fel begeerde Batibouw Communication Award.


Met het oog op Batibouw 2012, dokterde Recticel Insulation opnieuw een doordachte communicatiecampagne uit met verschillende media en middelen. Particulieren worden hierbij ertoe aangezet om een eigen online isolatiedossier bij te houden over hun bouw- of verbouwproject. Zo kunnen zij het Isolatiecertificaat ontvangen, het kwaliteitslabel Recticel® Insulation Inside én bovendien een mooie korting van maximaal € 500. Voor alle professionele doelgroepen, van architect tot aannemer, werden er specifieke gerichte acties uitgewerkt. Architecten konden een exemplaar van het boekwerk 'Duurzaam bouwen met kunststoffen? Natuurlijk.' komen halen op de Recticel stand. Dit boek werd ook voorgesteld tijdens een persconferentie op de openingsdag van de beurs. Ook na Batibouw gaat Recticel Insulation intensief door met uiteenlopende marketing- en communicatieacties.


Beurscommunicatie

Een bijzondere Communication Award 'buiten categorie' voor de beste beurscommunicatie was voor Recticel Insulation! We laten enkele juryleden hierover aan het woord...

“Eén van de grootste vijanden van efficiënte beurscommunicatie is routine”, zegt juryvoorzitter Gerard van Os. “Recticel Insulation getuigt in zijn aanpak van Batibouw van een grote alertheid: de diverse tools worden zorgvuldig gekozen, ze worden op elkaar afgestemd èn ze worden kritisch doorgelicht alvorens ze in het communicatieplan worden opgenomen. Voor elke editie van Batibouw worden opnieuw de essentiële vragen gesteld: Wat willen we bereiken? Hoe willen we dat bereiken? Wat is onze centrale boodschap? Hoe kunnen we die boodschap op een visueel aantrekkelijke manier tot uitdrukking brengen op de stand en in de diverse andere communicatiemiddelen die we willen inzetten? In het deelnamedossier werd elke stap toegelicht en met goede argumenten onderbouwd, waardoor het dossier met kop en schouders boven de rest uit stak.”


Verzorgde aanpak

Thierry Cattoir (Branding Architect): “Quasi jaarlijks blinkt Recticel uit door zijn bijzonder verzorgde aanpak en voorbereiding van de specifieke communicatie voor Batibouw. Dit jaar viel de zeer consequente communicatie betreffende de Recticel Insulation producten extra in het oog. Het ingediende dossier vormt een waar state of the art case book!”

Klaas Fremaut (Focus Advertising): "Recticel Insulation legde bij hun eerste deelname aan Batibouw inmiddels 5 jaar geleden meteen de lat heel hoog. Dat ze dit consequent, zowel op strategisch als op creatief vlak, blijven doen is buitengewoon. Ze vermijden steeds weer de makkelijkheidsoplossing van de 'automatische piloot'. De éénmalige Communication Award 'buiten categorie' is dan ook oververdiend. Vooral de grote aandacht voor alle aspecten van de communicatie voor, tijdens maar ook na de beurs verdient navolging. Hun plan is bovendien evenwichtig opgebouwd, met niet alleen aandacht voor de eindconsument maar ook voor alle partners in het werkveld. Een 360°- benadering (van billboard over direct marketing tot en met sociale media) zoals we die graag zien. Wordt hopelijk gevolgd of vervolgd."


Meer info

Mis de laatste bouwnieuwtjes niet!

Ontvang onze wekelijkse updates vol nuttige tips over bouwen en verbouwen.

Wens je deze folder te lezen? Vul dan eenmalig je email adres in